wtorek, 21 grudnia 2021

Pieczony łosoś z kaszą i sosem

Łosoś według Karola Okrasy

O łososiu już pisałem w tym zbiorczym wpisie, ale kolejna odsłona nie zaszkodzi. 

Kawałki łososia myjemy i osuszamy. Możemy zdjąć skórę, ale nie jest to konieczne - zwykle pieczony i tak zostawi skórę na papierze do pieczenia. 

Posypujemy łososia białym pieprzem i solą, następnie skrapiamy oliwą z oliwek z obu stron. Następnie kawałki łososia przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na każdego łososia ścieramy niewielką ilość skórki z limonki. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 100 stopni C na mniej więcej 30 minut.



Rozgrzewamy patelnię, na którą następnie wlewamy miód (ok. 2 łyżeczki). Na rozgrzany miód wrzucamy kawałki gruszki, mieszamy, dodajemy sok z 1 limonki, ponownie mieszamy. Gotujemy aż sos się zredukuje.

Sos

65 g rukoli, 30 g miodu, 30 g musztardy i sok z 1 limonki miksujemy. Dodajemy niewielką ilość wody. Następnie lejemy oliwę z oliwek (ok. 100 ml) małym strumieniem, cały czas miksując (powinniśmy uzyskać kremową konsystencję).

Zdejmujemy gruszki z patelni i przekładamy do miski.


Sałatka z kaszy gryczanej

Gotujemy kaszę gryczaną zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

W międzyczasie obieramy zielony ogórek, pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w drobną kosteczkę. Siekamy czosnek i kruszymy twaróg. Do miski z ugotowaną kaszą gryczaną dodajemy pokrojony ogórek, posiekany czosnek, pokruszony twaróg i sok z 1/2 limonki. Całość doprawiamy solą i białym pieprzem. Mieszamy. Dodajemy około 30 ml oliwy z oliwek. Delikatnie mieszamy dodając 1 łyżeczkę miodu. Po 35 minutach wyjmujemy łososia z piekarnika.

Przepis złamałem

Zrobiłem zmodyfikowaną wersję kaszy i sałatki.

Pokroiłem pomidory, ogórki, tłusty biały ser w kosteczkę. Dodałem miodu, oliwy, drobno pokrojoną cebulę, gruszkę i koperek, obficie skropiłem sokiem z cytryny. Przyprawiłem solą i pieprzem. Pyszota! :-)

Na foto moja wersja ...

Brak komentarzy: